PALVELUT

Tuote- ja palvelukuvaus

Tarinallinen tuotekuvaus on yrityksen brändiä ja identiteettiä vahvistava tapa esitellä tuotteita asiakkaalle. Tarinallisella tuotekuvalla rakennetaan asiakkaalle mielikuva tuotteen käyttökokemuksesta ja tunnelmasta. Samaan tapaan voidaan kuvallistaa palvelukokemusta asiakkaalle ja saada hänet luomaan mielikuva itsestään palvelun käyttäjänä.

Brändikuvaus

Brädikuvauksessa luodaan yrityksen tai henkilön brändiä ilmentävää visuaalista kerrontaa ja tunnistettavaa identiteettiä. Kuvien tarkoitus on välittää asiakkaalle yrityksen tai henkilön arvoja ja tarinaa. Asiakkaalle annetaan mahdollisuus samaistua ja nähdä itsensä mukana tässä tarinassa. Kuvien tyyli ja tunnelma voi vaihdella suuresti sen mukaan minkälaista identiteettiä halutaan ilmaista.

Yritysidentiteetin ja tarinan vahvistaminen

Yrityksen tarinan ja identiteetin sanallistaminen on olennainen osa yrityksen viestintää. Yrityksen olemassa olevaa tarinan kerrontaa ja sanomaa voidaan voidaan laadullistaa tai tuottaa koko yrityksen tarina, ellei sellaista ole aiemmin kirjoitettu. Yrityksen tarinan täytyy olla autenttinen, kiinnostava ja asiakasta puhutteleva.

Somemarkkinoinnit ja kampanjat

Sosiaalisen median alustoilla toteutettavat markkinointi- ja somekampanjat ovat useimpien yritysten arkipäivää ja merkittävä osa näkyvyyttä. Somessa jo yhdessä hyvin toteutetussa kuvassa ja tekstissä voi saada asiakkaan kiinnostumaan yrityksestä ja sen tarjoamasta niin, että hän päättää tutustua yrityksen tuotteisiin ja tekee ostopäätöksen.

Muotokuvaus

Muotokuvaus voidaan tehdä yrityksen henkilöstöstä, kun halutaan laadukkaita kuvia yrityksen julkaisuihin tai esimerkiksi sosiaaliseen mediaan suunniteltuja profiilikuvia. Se voi olla myös yksityiskohtainen miljöössä kuvattu henkilön karaktäärikuva, joka ilmentää henkilön persoonallisuutta ja ominaisuuksia. Pisimmälle vietynä lopputuote voi olla taulu, joka on painettu ja kehystetty huolella. Näin toteutettuna se alkaa vaikutelmaltaan olla jo hyvin lähellä maalattua muotokuvaa.

Malli- ja muotikuvaukset

Mallikuvauksessa kuvataan mallille erilaisia edustavia kuvia portfolio käyttöön, jossa malli voi tuoda esiin omaa osaamistaan ja ulkonäköään. Muotikuvissa esitellään mallin päällä vaate tai jokin muu asuste. Hius- tai meikkimalli kuvauksessa tuodaan esiin hius- tai meikkiartistin luomus. Tämän tyyppisiä kuvia voidaan ottaa joko studio-olosuhteissa tai miljöössä.

Glamour-kuvaus

Glamour-kuva on klassinen sensuelli kuva, joka esittää kohteensa viehättävänä. Useat glamour-kuvan itsestään teettäneet ovat kokeneet kuvauksen voimaannuttavana ja kehoitsetuntoa kohottavana. Glamour-kuvia käytetään joskus myös markkinointiviestinnässä, kun tuotteen tai palvelun ympärille halutaan luoda esimerkiksi romanttinen tunnelma.

Nudekuvaus

Nudekuvassa henkilö esiintyy joko kokonaan tai osittain alastomana. Riippuen valitusta tyylistä, kuvan tarkoitus voi olla esittää esteettistä kehon kauneutta tai se voi olla eroottinen. Monesti nudekuva sisältää nämä molemmat elementit niiden suhteen vaihdellessa valitulla tavalla. Kuvan käyttötarkoituksia on monia. Kuva voi olla taidetta, huomenlahja tai ihmiselle itselleen tärkeä kokemus. Nudekuvauksessani käyneet ovat pitäneet kuvausta miellyttävänä ja turvallisena kokemuksena.

Videotuotanto

Video on tullut vahvasti osaksi sosiaalisen median markkinointia ja sisällöntuotantoa. Hyvin käsikirjoitetut ja tuotetut videot voivat levitä viraalina sosiaalisen median käyttäjien toimesta laajasti. Esimerkiksi sisällön hauskuus, omaperäisyys, ristiriita tilanteen ja kontekstin välillä ovat hyviä lähtökohtia aloittaa käsikirjoituksen suunnittelu.